PLOP branding
Client
Eatout
Work
Brand strategy / BX / Brand identity / Design variation
Pizza Lots of Pleasure! PLOP의 브랜딩과 그래픽 디자인을 진행했습니다. 가볍고 캐주얼하면서도 무엇보다 피자를 즐겁게 경험할 수 있도록 한다는 클라이언트의 비전을 중심으로 프로젝트를 진행했습니다. 지나치게 진지하지도, 유치하지도 않은 톤의 일러스트를 활용해 브랜드 비주얼을 구성했으며, 피자의 즐거움에 빠져든다는 콘셉트로 디자인을 개발했습니다. 네 글자로 구성된 귀여운 영문 BI와 조화를 이루는 일러스트는 PLOP만의 밝고 세련된 분위기를 완성하며, 다른 피자 브랜드와 차별화된 개성을 만들어냅니다.
We developed the branding and graphic design for Pizza Lots of Pleasure! PLOP, focusing on the client’s vision of making pizza a fun, light, and casual experience. The brand identity revolves around playful illustrations—neither too serious nor childish—capturing the joy of indulging in pizza. The four-letter BI, combined with unique illustrations, creates PLOP’s distinct and refined character, offering a fresh take on pizza branding.













