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Pharm nutrition branding

Client Pharm nutrition
Work Brand identity design

팜뉴트리션은 철저한 학술적 검증을 거친 원료만을 사용하고, 제품의 품질 데이터를 투명하게 공개한다는 철학을 기반으로 하는 브랜드입니다. 클라이언트는 브랜드의 핵심 가치에 맞는 정직하고 단순한 디자인을 선호했습니다. 이에 따라, 불필요한 장식이나 복잡한 요소 없이 명확하고 직관적인 디자인 방향성을 목표로 설정한 후 프로젝트를 진행했습니다.

브랜드의 유통 방식 또한 디자인의 중요한 요소로 반영되었습니다. 팜뉴트리션은 전문가인 약사를 통해 제품을 판매하는것이 고객에게 가장 좋은 구조라고 생각하여 오직 회원 약국을 통해 오프라인으로만 제품을 판매하고 있습니다. 사각형 네 개를 조합하여 약국의 십자가 형태를 연상시키면서도, 약의 제형을 상징하는 원형을 추가적으로 결합해 직관적인 심볼을 디자인했습니다. 로고타입은 별도의 장식 없이 산세리프 서체를 기반으로 디자인되었으며, 브랜드의 현대적이고 합리적인 톤앤매너를 강조하기 위해 왼쪽 정렬 방식을 적용해 심볼과의 다양한 조합을 만들었습니다.


Pharm Nutrition is built on the philosophy of using only scientifically validated ingredients and transparently sharing product quality data. The client preferred a clean and honest design, free from unnecessary details, leading us to establish a clear and straightforward direction.

The brand’s distribution model also played a key role in the design. Believing that expert pharmacists provide the best customer experience, Pharm Nutrition sells exclusively through member pharmacies. This idea was reflected in the logo by combining four rectangles to form a pharmacy cross, with a circular element symbolizing a pill. The logotype uses a simple sans-serif font with a left-aligned layout, reinforcing the brand’s modern and rational tone while allowing flexible combinations with the symbol.