Mickey and friends key visual
디즈니의 대표 캐릭터인 ‘미키와 친구들’을 다양한 제품과 채널에서 경험할 수 있는 ‘미키와 친구들: 베터 투게더(Better Together) 캠페인’이 진행되었습니다. 이번 캠페인에서는 스타일리시하게 재해석된 미키와 친구들의 브랜드 아트워크와 캐릭터 상품을 선보입니다. 특히 패션 매거진 및 인플루언서 협업, 네이버 쇼핑 라이브, 소셜 미디어 챌린지 이벤트 등 디지털 중심의 프로그램을 통해 소비자들이 브랜드를 더욱 가깝게 느낄 수 있는 기회를 마련 했습니다.
tedo™는 이번 캠페인의 키 비주얼과 그래픽 베리에이션 디자인 작업을 맡아 진행했습니다. 기존 ‘미키와 친구들’ 아트워크를 기반으로, 비비드한 컬러와 텍스처, 그래픽 패턴을 결합하여 캠페인의 목표에 부합하는 생동감 있고 화려한 비주얼을 완성했습니다.
The “Mickey & Friends: Better Together” campaign brought Disney’s iconic characters to life through a range of products, collaborations, and digital experiences. Featuring refreshed Mickey & Friends artwork, the campaign extended across merchandise, fashion magazine tie-ins, influencer content, Naver Shopping Live events, and social media challenges, offering more ways for consumers to connect with the brand.
tedo™ designed the key visuals and graphic variations, enhancing the original artwork with bold colors, textures, and patterns to create vibrant, energetic visuals that reflected the spirit and goals of the campaign.