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Heritage walking key visual

Client Samyang
Work Key visual design

삼양그룹은 창립 99주년을 맞아 창업주의 생가가 있는 전라북도 고창에서 ‘헤리티지 워킹(Heritage Walking)’ 캠페인을 개최했습니다. tedo는 이번 캠페인의 키비주얼 디자인을 담당했습니다.

삼양의 초성 ‘ㅅ’과 ‘ㅇ’에서 모티브를 얻어 원과 삼각형 그래픽 요소를 개발했으며, 여러 개의 도형이 나이테처럼 겹겹이 쌓이며 확장되는 모습을 통해 삼양그룹이 쌓아온 시간과 역사를 시각적으로 표현했습니다. 또, 삼양의 브랜드 컬러인 블루와 그린을 활용해 캠페인의 정체성을 강조하는 동시에, 야외에서 진행되는 행사 특성을 고려하여 선명한 색감을 적용함으로써 높은 가시성을 확보했습니다.

To celebrate its 99th anniversary, Samyang Group hosted the Heritage Walking campaign in Gochang, Jeollabuk-do, the birthplace of its founder. tedo™ designed the key visuals for the campaign.

Drawing inspiration from the Korean initials "ㅅ" and "ㅇ" in Samyang, we developed circular and triangular graphic elements. These shapes were layered to resemble tree rings, symbolizing the passage of time and the history the group has built. Using Samyang’s brand colors—blue and green—we reinforced the campaign’s identity and ensured strong visibility with vibrant tones suited for an outdoor setting.