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INEX branding

Client INEX
Work Brand strategy / BX design / Brand identity design

20년이 넘는 시간 동안 부동산 개발, 건설, 주택 사업, 마케팅, 신사업 등 전 영역에서 활동해온 주식회사 내외주건의 브랜딩 프로젝트를 진행했습니다. 급변하는 시장 속에서 새로운 비즈니스 모델로 전환하고, 회사 내부에 혁신과 변화의 분위기를 조성하는 것이 클라이언트가 브랜딩을 결심한 가장 큰 이유였습니다. 클라이언트와 함께 내외주건의 창업부터 현재에 이르기까지의 과정을 돌아보고 정리했습니다.

작은 규모로 시작해 불가능하다고 평가받던 프로젝트에 과감히 도전하여 성공을 이끌어 낸 경험, 현재의 안정에 만족하지 않고 다시 한번 회사를 혁신하려는 도전 정신이 오늘의 큰 성공을 만든 원동력이라는 생각이 들었습니다. 미지의 영역을 탐구하고 끊임없이 도전하는 정신을 강조하는 "INFINITE EXPLORER"라는 브랜드 슬로건을 만들고, 각 단어의 앞 두 글자인 IN, EX를 결합해 ‘내외주건’을 의미하는 "INEX" 로고 타입을 디자인했습니다. 오렌지 컬러를 키 비주얼로 설정하고, 다양한 디자인 베리에이션에 활용해 일관된 브랜드 경험을 구축했습니다.



We led the branding project for INEX, a company with over 20 years of experience in real estate development, construction, housing, marketing, and new business. The rebrand was driven by a shift toward a new business model and a desire to foster a culture of innovation from within. Working closely with the client, we revisited INEX’s journey—from humble beginnings to taking on projects once thought impossible.

Their continued drive to challenge themselves, even after achieving success, became the foundation of their growth. To reflect this mindset, we developed the slogan “INFINITE EXPLORER” and combined the first two letters of each word—IN and EX—to create the name INEX. Orange was chosen as the key visual color and applied across various design elements to deliver a strong and consistent brand experience.