Terrace56 branding
Terrace56은 모든 가구에 테라스를 갖춘 주상복합 브랜드입니다. 입주민의 여유로운 주거 생활을 위해 하나의 동을 없애고 동과 동 사이를 68M 거리로 설계하여 단지 중앙에 운동장 크기의 정원을 조성했습니다. 이 정원에는 야외 바비큐 시설과 노천 스파 등도 갖춰져 있어, 아파트의 편리함과 단독주택의 쾌적함을 모두 누릴 수 있는 장점을 제공합니다.
Tedo는 브랜드 아이덴티티 디자인 과정에서 이러한 공간의 장점을 효과적으로 표현하는 데 집중 했습니다. 레터링 작업을 통해 프리미엄 주거 공간의 느낌을 강조하고, 동일한 톤 앤 매너로 사인과 편집물의 디자인을 변주하여 클라이언트가 가장 중요하게 생각했던 고급스러운 브랜드 이미지를 구축했습니다. 실물 시공에 필요한 소재 및 색상은 중앙 정원의 전체적인 색감과 자연스럽게 어우러지도록 선정했습니다. 공원과 주거 공간에서 영화관, 대형마트 등 상업 공간으로 이어지는 동선의 사인 디자인을 위해 시공 단계부터 현장에서 많은 시간을 보내며 공간을 분석 했습니다. 이러한 과정을 통해 클라이언트와 서로 신뢰를 쌓을 수 있었고, 분양 이후에도 추가적인 브랜드 제작물과 프로모션 등 다양한 디자인 작업을 지속적으로 수행하고 있습니다.
Terrace56 is a residential complex where each unit includes a private terrace. To create a relaxed and open lifestyle, one building was omitted and the distance between buildings was set at 68 meters, forming a central garden the size of a sports field. The garden includes an outdoor barbecue area and an open-air spa, combining apartment convenience with the comfort of a detached home.
We developed the brand identity to reflect this spatial value. Premium lettering, refined signage, and editorial design were applied consistently to express a high-end residential image. Materials and colors were chosen to naturally blend with the garden. For the wayfinding system connecting residential areas to commercial spaces like a cinema and supermarket, we conducted on-site research during construction. This process built trust with the client and led to additional brand and promotional materials for a cohesive and lasting brand experience.