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  • is an attitude
  • is everything

CRSM branding

Client Quantum basketball
Work Brand strategy / Brand naming / Brand identity / Brand design system

개성있는 농구 콘텐츠로 사랑받고 있는 크록스맨의 브랜드 구축을 진행했습니다. 캐릭터의 이름과 성격 설정부터 로고, 키비주얼, 그리고 다양한 베리에이션 디자인까지 크록스맨의 정체성을 만드는 브랜딩 작업 전반을 맡아서 진행 했습니다. 크록스를 신은 채 압도적인 플레이를 펼치는 크록스맨의 스타일을 가장 직관적으로 각인시킬 방법을 고민한 끝에, 강렬한 레드 마스크를 핵심 비주얼로 정했습니다. 실제 크록스의 디테일을 담아낸 레드 실리콘 마스크를 디자인하고 제작하여, 캐릭터의 존재감을 극대화하는 요소로 활용했습니다.


마스크를 착용한 크록스맨의 얼굴을 심볼화하고, 심볼을 다양한 스타일로 변형하여 브랜딩 요소로 확장했습니다. 캐릭터 특유의 키치한 감성과 강렬한 컬러감을 살려 키비주얼을 디자인해 지면, 영상, 굿즈 등 다양한 영역에 적용해 나가고 있습니다. 크록스맨이 제작하고 있는 코트어택, 고등볼러 등 다양한 농구 콘텐츠의 타이틀 및 프로그램 키비주얼도 함께 작업하고 있습니다.


We developed the brand identity for Crocsman, a basketball content creator known for his distinctive style. From character naming to logo design, key visuals, and brand applications, we led the entire process. To emphasize Crocsman’s bold on-court presence in Crocs, we introduced a red mask as the signature visual. Designed with real Crocs details, the red silicone mask amplified the character’s impact.

His masked face became a recognizable symbol, reinterpreted in various styles across branding. With a bold, kitschy aesthetic, we created visuals used across print, video, and merchandise. We also designed titles and visuals for Crocsman’s basketball content, including Court Attack and High School Baller, further strengthening the brand identity.