• is a graphic design agency
  • is an attitude
  • is everything

Hyundai deco branding

Client Hyundai deco
Work Brand identity / Key visual

현대데코는 1978년에 처음 문을 연 국내 최대 규모의 꽃 자재 마켓입니다. 오랜 시간 동안 꽃과 관련된 다양한 자재를 직접 제작·유통해온 전통 있는 브랜드입니다. 현대데코의 브랜드 아이덴티티와 키 비주얼 리뉴얼 프로젝트를 진행했습니다. 오랫동안 유지해온 브랜드의 헤리티지를 효과적으로 담아내기 위해, 클라이언트와 깊이 있는 논의를 거쳐 해당 사업군에 대한 이해를 넓혔습니다.

브랜드의 역사부터 시장 상황, 향후 청사진까지 주요 정보를 수집·분석한 후, 구체적인 디자인 작업을 진행했습니다. 꽃을 담는 화병의 형태를 모티브로 키 비주얼을 제작하여 브랜드 아이덴티티와 연결되는 비주얼 요소로 활용했습니다. 또한, 꽃에서 영감을 얻은 브라운과 민트 컬러를 브랜드 컬러로 설정했습니다.

Hyundai Deco is Korea’s largest floral supply market, established in 1978. With decades of experience in manufacturing and distributing floral materials, it has built a strong industry legacy. We led the brand identity and key visual renewal, with a focus on honoring and preserving that heritage.

Through in-depth discussions with the client, we explored the brand’s history, market position, and future direction before moving into design. Inspired by the silhouette of a flower vase, we created a key visual that connects directly to the brand identity. Brown and mint were selected as the primary brand colors, evoking the natural tones found in flowers and reinforcing the brand’s connection to nature.