Arena korea branding
Client
Arena
Work
Lettering design / Brand identity
tedo는 아레나 코리아의 국문 및 영문 로고타입 디자인을 진행했습니다. 기존 글로벌 심볼의 형태와 균형을 고려하여, 불필요한 장식 요소를 배제하고 간결하고 정제된 타이포그라피를 개발했습니다. 로고타입과 심볼의 조합을 다양한 형태로 조합하는 과정을 통해, 가로형·세로형 등 여러 레이아웃을 설계해 브랜드의 활용성을 극대화했습니다. 아레나 코리아의 아이덴티티를 명확히 전달하면서도, 글로벌 브랜드와의 일관성을 유지하는 것을 목표로 작업을 진행했습니다.
tedo™ designed the Korean and English logotypes for Arena Korea, carefully aligning them with the form and balance of the existing global symbol. To create a clean and refined look, we removed unnecessary elements and developed streamlined typography. By combining the logotype and symbol in various configurations—both horizontal and vertical—we created versatile layout options. The goal was to clearly communicate Arena Korea’s identity while maintaining consistency with the global brand.